Pages

Thursday 24 November 2011

~ suatu ketika ~


aku tak malu nk menyatakan ini rumah merangkap kedai jahit mak aku suatu ketika dahulu...kami 4 bradik pnah mengalami banjir sama2 ngan mak n dua arwah pak cik kami yg sllu  jga kmi masa mak kursus... kat sini kami main.. kat sini kami guna air telaga... kat sini la kami besar dgn mak kami...

petang2 arwah mamu din akan bwk jalan2 p kat pntai bersih...jln kaki...lintas jalan yg kna tekan lampu trafic light dpn sek dato onn tu...lepas jejalan dlm kg tu, kita pown pakat jln balik la....

seingt aku, kat sini jugak aku knal erti burger...mungkin ank owg len mkn mcD da time nie...tp kmi mkn burger tepi jln ja...tu pown benjo...xmmpu nk mkn burger spesel2 bagai...kpd u ols yg tak knai kmi btoi2 mesti kata kmi kerek sbb kata mcD mahai...yela...benjo singgit je...

kat tepi kediaman yg bahagia ni ada kedai bang men...(depa panggl mcm tu)... kmi bli brg2 dapoq kat sini la...dpn kediaman kami ni ada masjid dgn caltex...kediaman nnie btul2 kat tepi jalan...

time aku kat sini, aku dlm drjah 1 or dua...dok bongok2 lg....

la ni umah tu da semak bagai dah aih... nnk masuk pown takut...sbb bnyk part da reput...tp memori tu ada kat situ...n sapa2 pown takkan faham kecuali kami....ya...kami shj....

dedicated to my siblings....n my mom...miss u ols...

No comments:

Post a Comment