Pages

Friday 25 January 2013

HIKMAH - JGN MENANGIS

Amboi!!!!
tajuk kelas giler...
pergh!!

masuk tahun baru,
handfon kesayangan ak hilang....


sebenaqnya aku tertinggai...
bukan hilang tup2 mcm tu jer ok?

mcm nie crita dia
ak p esso area seberang jaya lepas celebrate besday mak mertua aku
lepas mkn dengan lahap xingt dunia
meratah lauk pauk yg ada
siap kasi bungkuih lg tuh!!
mula la ada rsa nak teerkucil menjengah...

kes tu la aku singgah esso tu
nak selesaikan isu yg tak selesai tu la kan
sampai dpn pntu, dah ada org masuk
then ak tunggu
10MINIT!!!
gila lama aku tunggu..
aku pn unlock fon aku...tgk time...
10.30 pm

dah tu yg plg aku bengang, 
yg kuaq tu bkn pmpuan, tp laki!!!!
dem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aku pn masuk
letak fon atas meja...
n selesaikan isu dan terus keluaq...
drive balik kulim
sampai dpn umah..
tadaaaaaaaaaaa
fon da xda...

wlpn ak taw yg ak xkan dpt balik fon tu,
ak tetap drive balik p seberang jya unt tnya brader kat kaunter tuh
takdir tak menyebelahi ak
dah xda
sepanjang jln balik
aku tak menangis..

aku control unt tak menangis...
yup!!
aku sedar tuhan sedang menguji ak
sengaja DIA rmpas benda kesayangan aku
kerana benda tu aku leka mengejar akhirat..
maybe mcm tu?
maybe tuhan nk sedarkn aku.

they keep saying that
"hg tu senang dpt..tu yg careless"
amboi3...suka hati mak ayah depa ja ckp mcm tu
depa taw ka mcm mna ak syg benda tuh?
sedap2 mulut jer kata itu ini
siap marah2 aku la haaa
itu yg buat ak menangis..

ada siapa yg paham?
aku syg fon tu
aku juga bersedih
xperlu nk tmbah lg apa yg ak rsa nie

di akhir cerita nie
ak nk gitaw...
msa drive balik ak xngis sbb
aku fikir, tuhan uji aku
so,
if aku sabaq dan tak jatuhkn air mata, tuhan akan ampunkan
serba sedikit dosa aku yg lebih melimpah dari air di lautan
jd aku bersabar...
aku puas bercakap unt fahamkan mereka dan mereka diluar sana tntang apa yg aku fikir
dan aku nak kamu dan kamu mengerti kenapa aku tetap kata,
"biaq p la..benda dah nak jd..nak buat mcm mna.."

:)


No comments:

Post a Comment